Érvényes pályázatok: újak, kiírók szerint, érvényesség szerint, tárgymutató szerint, módosultak
Pályázatok Pályázatok
Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldése e-mailben
Vissza
Cím:
Kódolj határok nélkül!
Kiíró:
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.; Belügyminisztérium
Határidő:
03/10/2020
Érvényes:
03/10/2020
Tárgymutató:
nyílt forráskódú programozó verseny középiskolásoknak
Pályázhat:
2004. április 17. előtt született, azaz a verseny döntőjének időpontjára betölti 16. életévét és a középfokú oktatási intézménnyel tanulói jogviszonyban áll
A kiíró(k) adatai
Napi Pályázati Értesítő >>>


Országos tanulmányi verseny
Kódolj határok nélkül!

Nyílt forráskódú programozó verseny középiskolásoknak
Eredményhirdetés
2020. április 20-án a Belügyminisztériumban.
A Belügyminisztérium és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. országos nyílt forráskódú programozó versenyt hirdet a középiskolák diákjainak. A verseny 3 fős csapatokban zajlik. Csapattag az lehet, aki 2004. április 17. előtt született, azaz a verseny döntőjének időpontjára betölti 16. életévét és a középfokú oktatási intézménnyel tanulói jogviszonyban áll. Az országos döntőre a felkészítő tanár kíséri a diákokat.
A verseny weboldalán megtalálható lesz minden információ a vetélkedőről. A benevezett csapatoknak az aktuális tudnivalókról email formájában is tájékoztatást nyújtunk, melyek a nevezéskor megadott "csapat emailcím"-re érkeznek majd.

Nyílt forráskódú szoftverek felhasználása
Az első internetes fordulóban főként felhasználói tudást mérünk LibreOffice, GIMP, VLC, Web böngészők és egyéb nyílt forráskódú alkalmazások területén.
Technikai probléma esetén a +36 1 8964794-es telefonszámon kérhettek segítséget az online fordulók során.
A verseny folyamán csak és kizárólag nyílt forráskódú témával kapcsolatos elméleti és gyakorlati feladatok lesznek, melyeket nyílt forráskódú szoftverekkel ellátott számítógépek segítségével kell megoldani. Az internetes fordulókban tesztek segítségével mérjük fel a nevező csapatok tudását. A gyorsaság is számíthat! Ha több csapat azonos pontszámot ér el, akkor a kérdéssor megoldásának időtartama alapján alakul ki a végső rangsor a versenyzők között.

A verseny menete?
A verseny három fordulós, melyek közül az első kettő online zajlik.
A verseny folyamán csak és kizárólag nyílt forráskódú témával kapcsolatos elméleti és gyakorlati feladatok lesznek, melyeket nyílt forráskódú szoftverekkel ellátott számítógépek segítségével kell megoldani. Az internetes fordulókban tesztek segítségével mérjük fel a nevező csapatok tudását. A gyorsaság is számíthat! Ha több csapat azonos pontszámot ér el, akkor a kérdéssor megoldásának időtartama alapján alakul ki a végső rangsor a versenyzők között.
Az első internetes fordulóban főként felhasználói tudást mérünk LibreOffice, GIMP, VLC, Web böngészők és egyéb nyílt forráskódú alkalmazások területén.
A második internetes fordulóban virtualizáció, operációs rendszer, adatbázisok, mentés monitoring, forráskód elemzés témakörben szeretnénk megmérettetni a fiatalokat. A témák között lesznek többek között MySQL, MariaDB, CentOS, KVM, Icinga, Nagios-t érintő kérdések.
Figyelem!!! A kérdéssorokhoz a nevezett csapatok csak előre meghatározott időpontokban (5 egymást követő napon), meghatározott időintervallumon belül férnek hozzá. Azt, hogy a csapat melyik napon játszik, az adott csapat dönti el. A csapatoknak minden kérdéssor kitöltésére csak egyszer, annak első megnyitásakor nyílik lehetőségük (az ekkor elért pontszám alapján kerül megállapításra az adott fordulóra vonatkozó eredményük). A kérdéssorokat minden megnyitáskor egy nagyszámú "kérdéstárból" generálja a rendszer.
Technikai probléma esetén a +36 1 8964794-es telefonszámon kérhettek segítséget az online fordulók során.
Az országos döntőben a csapatoknak nyílt forráskódú szoftverek segítségével 24 óra alatt kell elkészíteniük, lefejleszteniük (Drupal keretrendszerben) egy valós feladatot a közigazgatás területén. A szakmai zsűri által legjobbnak ítélt 3 csapat 15-15 percben szóban prezentálja az elkészített megoldást, dokumentációval ellátva.
A szakmai zsűri által a legkreatívabbnak és legjobban kivitelezettnek talált alkotás nyeri a "Kódolj határok nélkül!" 2020-as versenysorozatot.

Nevezési feltételek
A versenyre középfokú oktatási intézmények tanulóiból álló 3 fős csapatok nevezhetnek. Csapattag az lehet, aki 2004. április 17. előtt született, azaz a verseny döntőjének időpontjára betölti 16. életévét és a középfokú oktatási intézménnyel tanulói jogviszonyban áll. Egy csapat csapattagjai csak ugyanazon középfokú oktatási intézmény tanulói lehetnek. Egy középiskola részéről több csapat is nevezhet. Egy tanuló csak egy csapatnak lehet tagja. A nevezéshez minden csapat mellett az iskola részéről egy felkészítő tanár megnevezése is szükséges. Egy tanár több csapat mellett is részt vehet a versenyben.

Mi szükséges a nevezéshez?
Nevezési határidő március 10.
Nevezni csak a verseny.nisz.hu weboldalon található online nevezési felületen lehet. Nevezési díj nincs.
A nevezéssel a csapatok tudomásul veszik azt, hogy az országos döntő és az eredményhirdetés eseményei médianyilvánosság előtt fognak zajlani. A nevezés sikerességéről a csapatok a nevezésnél megadott email címre visszaigazoló emailt kapnak.

A verseny fordulói
I. online forduló: 2020. március 9. és 15. között, 14.00 órától 18.00 óráig
II. online forduló: 2020. március 16. és 21. között, 14.00 órától 18.00 óráig
III. Döntő: 2020. április 18., szombat 10.00 órától vasárnap 12.00 óráig.
Programozás: április 18. 10.00 órától április 19. 10.00 óráig. A 3 legjobb csapat prezentációja április 19. 10.00 óra és 12.00 óra között.
Helyszín: Budapest
A döntőbe az első két forduló összesített pontszámai alapján legjobb 10 csapat kerül be.
Ünnepélyes eredményhirdetés 2020. április 20-án a Belügyminisztériumban lesz.

Mi a verseny célja?
Lehetőséget biztosítani a tehetséges és a programozás iránt érdeklődő diákoknak, hogy megmutathassák tudásukat.
A nyertesek a díjak mellett a NISZ Zrt. ösztöndíj vagy gyakornoki programjában vehetnek részt, így értékesebbé válik tudásuk, mert elméleti ismereteiket gyakorlati tapasztalatokkal gazdagíthatják.
Mindemellett fontosnak tartjuk, hogy a diákok mind szélesebb körben megismerjék a nyílt forráskódú megoldásokat, és segítsük, ösztönözzük az informatikai pályára készülő fiatalokat.
https://verseny.nisz.hu/#section-verseny





Ingyenes e-mail tanfolyam
Legalább ennyit a
forrásteremtésről címmel
Magam csináljam vagy bízzak meg egy szakembert?  Akármelyik utat választja van egy minimum, amit mindenképpen tudnia kell.
Ha Ön(ök) csinálják, akkor magától értetődő, hogy érteni kell hozzá, ha mást bíznak meg, akkor annyi tudásra lesz szükségük, hogy tudjanak megrendelni és átvenni.
Ezt a tudást szerezheti meg ezen a tanfolyamon, ami egyben jó alap arra, hogy ha saját maga vág bele könnyű legyen hozzátanulni.

Ne csak olvassa és nézze (filmek is lesznek a leckékben), csinálja is.
A forrásteremtésnél ezt alig kell magyarázni, hiszen elméletben forrást szerezni enyhén szólva marhaság.
Ezért arra kérem, hogy az egyes levelekben olvasottakat azonnal valósítsa meg a gyakorlatban.
Ne feledje, akármilyen kis lépés sokkal többet ér, mint az álldogálás a rajtvonalnál...
Az egyes leckéket e-mailben kapja meg, hetente egyet.
Jó tanulást és eredményes forrásszerzést kívánok!
Huszerl József szerkesztő
Itt iratkozhat fel

Távoktatási tanfolyamaink







Hírek a Főoldalról


Ingyenes hírlevelünkre
itt iratkozhat fel









Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldáse e-mailben
Vissza
Felhasználási feltételek
Adatvédelem
Levél a szerkesztőnek
Médiaajánlat
Impresszum