Érvényes pályázatok: újak, kiírók szerint, érvényesség szerint, tárgymutató szerint, módosultak
Pályázatok Pályázatok
Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldése e-mailben
Vissza
Cím:
Adj Egy Ötöst!
Kiíró:
Salva Vita Alapítvány
Határidő:
12/31/2019
Érvényes:
12/31/2019
Tárgymutató:
résztvevő diákok, a tanárok és a bevont fogyatékossággal élő személyek, az úgynevezett tapasztalati szakértők saját, önállóan kialakított programjaikon keresztül, együttes élményeiket közösen átélve kerülhessenek közel egymáshoz
Pályázhat:
általános iskolai felső tagozatos és középfokú iskolás diákcsoportok
A kiíró(k) adatai
Napi Pályázati Értesítő >>>

Adj Egy Ötöst!

Indul a 2019/20-as pályázati ciklus 2019. szeptember 16-ától immáron harmadik alkalommal indítjuk el Adj Egy Ötöst! programunkat!
A legutóbbi, május végén lezárult pályázati ciklusban országosan közel száz iskolából jelentkeztek pályázattal a diákok a Salva Vita Alapítvány és a Szerencsejáték Zrt. által három éve elindított Adj Egy Ötöst! nevű iskolai szemléletformáló programra. A 2018/19-es pályázati ciklusban végül összesen 89 megvalósult pályamunkát töltöttek fel a programban részt vevő osztályok. A kezdeményezés több mint 11 ezer embert ért el: diákokat, pedagógusokat, szülőket, testvéreket, családtagokat, a pályázók oktatási intézményeinek közösségét, és számos megjelenést generáltak az országos és helyi médiában. A 12 nyertes pályaművet egy szakmai zsűri szavazata alapján választottuk ki, és ünnepélyes keretek között egy zenés Gálán díjaztuk 2019. május 24-én a Groupama Arénában több, mint 500 ép és fogyatékossággal élő gyermek-, valamint tanáraik részvételével. Az elmúlt évek sikereit követően idén szeptembertől újabb pályázatot hirdetünk, és ismét várjuk a színes és kreatív alkotásokat, amelyeket az Adj Egy Ötöst! Facebook oldalán folyamatosan megosztunk. A pályázat feltételeiről, értékelési szempontjairól, valamint a regisztráció és feltöltés pontos menetéről az alábbi menüpontokban tájékozódhat. Az Adj Egy Ötöst! programban a megvalósítók motivációját a pályázati alapon elnyerhető díjazással kívánjuk továbbra is ösztönözni. A zsűri által legjobbnak ítélt 12 pályaművet egyenként 400 000 Ft-tal, a felkészítő tanárok munkáját pedig 50 000 Ft értékű könyvvásárlási ajándékutalvánnyal jutalmazzuk. A nyertes pályázókat 2020 májusában látjuk vendégül a díjkiosztó Gálán, immár harmadik alkalommal. A 2019/20-as pályázati kiírással kapcsolatos további kérdésed esetén fordulj bizalommal a Salva Vita Alapítvány munkatársaihoz, a következő elérhetőségen: Bencsik Orsolya +36 20 268 4970, adjegyotost@salvavita.hu.

A pályázat célja
A Salva Vita Alapítvány "Adj egy ötöst!" címmel hirdet pályázatot általános iskolai felső tagozatos és középfokú iskolás diákcsoportok számára.
Az Adj Egy Ötöst! program célja, hogy a résztvevő diákok, a tanárok és a bevont fogyatékossággal élő személyek, az úgynevezett tapasztalati szakértők saját, önállóan kialakított programjaikon keresztül, együttes élményeiket közösen átélve kerülhessenek közel egymáshoz. Olyan program megvalósítására inspiráljuk a pályázókat, amely során a jó élmény életre szólóan meghatározhatja a diákok hozzáállását a fogyatékossággal élő emberekhez, támogatja az empátia és odafigyelés fejlődését. A projekt célja a fiatalok szemléletformálása annak érdekében, hogy később a társadalom nyitott, elfogadó, felelősen gondolkodó és felkészült tagjaivá váljanak.
Az Adj Egy Ötöst! program kifejezetten az iskolai (10-19 éves) korosztályhoz szól. A szemléletformáló kezdeményezés alapját évről-évre az általános iskolai felső tagozatos és középfokú iskolás diákcsoportok számára országosan meghirdetett pályázat adja. Ennek keretében a diákok csoportmunkában tervezik meg, hogy milyen programon vennének részt szívesen fogyatékossággal élő társaikkal.
A pályázat feltételei
Olyan programterveket várunk, amelyek megvalósítása során a tipikus fejlődésű gyermekek, diákok és a fogyatékossággal élő résztvevők egyaránt jól érzik magukat, és ezeket az élményeket és tapasztalatokat szívesen megosztják másokkal is. A program akár egy "alternatív" osztályfőnöki óra, vagy egy közös kirándulás is lehet.

A pályázat feltételei:
- programterv feltöltése 2019. december 31-ig
- iskolai sarok ("suli sarok") kialakítása, melyet fotóval kell dokumentálni, és amelyhez a pályázat kiírója plakátot és szóróanyagokat is küld
- programterv megvalósítása és a pályamű, beszámoló feltöltése 2020. április 30-ig
- be- és kimeneti kérdőívek kitöltése és a szülő vagy gondviselő hozzájáruló nyilatkozata a kérdőíves felméréshez, amely a program hatását méri a résztvevő diákok körében
- hozzájáruló nyilatkozat (felnőtt, hozzátartozó) fotózáshoz.

A pályázat célcsoportja:
- pályázó osztályok a 10-19 éves korosztályból

A pályázáshoz szükséges:
- csapatnév (rövid, 2-3 szavas fantázianév)
- legalább egy mentoráló tanár (osztályfőnök, vagy szaktanár)
- regisztráció a honlapon, és a részletes programterv feltöltése a regisztrációs felületre, illetve a program megvalósításának tervezett időpontja.
A regisztrációt követően olyan programterveket várunk, amelyek az alábbi szempontokat tartalmazzák:
- a tervezett program részletes leírása
- a közös tevékenység(ek) leírása
- a program megvalósulásának helyszíne
- a program tervezett időtartama (min. 1,5 óra, maximum egy tanítási nap)
- a program időzítése, a megvalósítás pontos dátuma
- a programról szóló beszámoló elkészítése (fotósorozat, maximum 5 perces kisfilm, hangfelvétel, riport, blog, egyéb szöveges dokumentum stb.)
- hány fővel és milyen fogyatékossági csoport(ok)ba tartozó tapasztalati szakértővel tervezik a programot.

További információk:
A sikeres regisztrációt és a programterv feltöltését követően a szervezők felveszik a kapcsolatot a mentortanárokkal annak érdekében, hogy minden pályázó megfelelő segítséget kapjon a felkészülés és a megvalósítás során.
A Salva Vita Alapítvány a megvalósító osztályok tanárai számára a program ideje alatt összesen három különböző alkalommal 1-1 napos tréninget biztosít Budapesten, amelyek részleteiről a regisztrációt követően a szervezők tájékoztatást nyújtanak a jelentkezőknek. A vidékről érkezők számára utazási költségtérítést biztosítunk. Szükség esetén segítünk a tapasztalati szakértő bevonásában, aki maga fogyatékossággal élő személy, örömmel és érintettségéből adódóan hitelesen vesz részt a programban, segítve a szakszerű megvalósulást.
A diákok fogyatékossággal kapcsolatos attitűdváltozását az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar szakértőinek segítségével mérjük a program megvalósítása előtt bementi - majd a program zárását követően kimeneti kérdőívvel.
A program megvalósítása önerőből történik; amennyiben szükség van speciális eszközre, felszerelésre (pl.: csörgőlabda, kerekesszék stb.), a szervezők segítséget nyújtanak az eszközök beszerzésében, vagy információt adnak, hol lehet hozzájutni, bérelni.
Az előző évben pályázók új programtervekkel ismét pályázhatnak.
A pályaműveket egy szakmai zsűri pontozza. A zsűri 6 tagból áll, 2 fő a Szerencsejáték Zrt.-től, 2 fő az ELTE BGGYK-ról, 1 fő a FESZT részéről és 1 fő a Salva Vita Alapítványtól. A független szakmai zsűri pontszámai alapján a 12 legkiemelkedőbb pályaművet 400 000 forinttal jutalmazzuk, a felkészítő mentortanárok pedig 50 000 ft értékű könyvvásárlási ajándékutalványban részesülnek.
A nyereményösszeg felhasználása nincs meghatározva, azzal nem kell elszámolni. A program egy közösségi, tapasztalati alapú szemléletformáló kezdeményezés. Célunk, hogy a megvalósult alkalmak túlmutassanak önmagukon, hosszú távú hatással legyenek a résztvevőkre. A díjazás a szervezők jutalma - az élményeiken túl - a befektetett munkájukért. Szeretnénk, ha olyan dologra költenétek, amelyből minden résztvevő egyaránt részesülne. Osztálykirándulás, közös élmény, következő évi program megvalósítása. A program hatásának követése érdekében a nyereményösszeg felhasználásáról élménybeszámolót kérünk a nyertes csapatoktól.

Értékelési szempontok, díjazás
A benyújtott tervek alapján megvalósított élményprogramok dokumentációjából készülnek el a pályaművek. Ezek feltöltését követően a szakmai zsűri kiválasztja a legkiemelkedőbbeket.
A közel egy éven keresztül zajló program fontos állomása, lezáró szakasza a beérkezett pályaművek értékelése és díjazása. A pályázók egy ünnepélyes gála keretében személyesen átélt közösségi élményüket osztják meg egymással film, fotó, rajz vagy írásos formában. Az eseményt övező híradások, közösségi média megjelenések egyben követendő példát, jó gyakorlatot mutatnak a fiataloknak.
A pályaművek értékelési szempontjai a formai (pl. ki- és bemeneti kérdőívek kitöltése) megfelelésen túl:
- mennyire kreatív, ötletes maga a program, mennyire élményszerű, interaktív mind a diákok, mind a fogyatékossággal élő résztvevő(k) számára;
- milyen a programterv és a megvalósítás összhangja;
- mennyire valósul meg a program akadálymentessége;
- mennyire valósul meg a pályaműben az infokommunikációs akadálymentesség;
- a dokumentáció módja: mennyire adja vissza a programon történteket és a hangulatot;
- mi a program üzenete, és mennyire tudja a csoport megosztani magát az eseményt, vagy annak hírét a közvetlen környezetével (iskolával, lakókörnyezettel, családdal), azaz a program mennyire mutat túl önmagán;
- mennyire tudja megmutatni a program eredményeit a közvetlen környezetén túl, pl. a helyi média segítségét igénybe véve.

A legjobb 12 pályaművet szakmai zsűri választja ki, a díjakat egy nagyszabású, zenés szórakoztató műsorral egybekötött díjátadón adjuk át.
Az Adj Egy Ötöst! programban a megvalósítók motivációját a pályázati alapon elnyerhető díjazással kívánjuk ösztönözni. A zsűri által legjobbnak ítélt 12 pályaművet egyenként 400 000 Ft-tal, a felkészítő tanárok munkáját pedig 50 000 Ft értékű könyvvásárlási ajándékutalvánnyal jutalmazzuk.
https://adjegyotost.hu





Ingyenes e-mail tanfolyam
Legalább ennyit a
forrásteremtésről címmel
Magam csináljam vagy bízzak meg egy szakembert?  Akármelyik utat választja van egy minimum, amit mindenképpen tudnia kell.
Ha Ön(ök) csinálják, akkor magától értetődő, hogy érteni kell hozzá, ha mást bíznak meg, akkor annyi tudásra lesz szükségük, hogy tudjanak megrendelni és átvenni.
Ezt a tudást szerezheti meg ezen a tanfolyamon, ami egyben jó alap arra, hogy ha saját maga vág bele könnyű legyen hozzátanulni.

Ne csak olvassa és nézze (filmek is lesznek a leckékben), csinálja is.
A forrásteremtésnél ezt alig kell magyarázni, hiszen elméletben forrást szerezni enyhén szólva marhaság.
Ezért arra kérem, hogy az egyes levelekben olvasottakat azonnal valósítsa meg a gyakorlatban.
Ne feledje, akármilyen kis lépés sokkal többet ér, mint az álldogálás a rajtvonalnál...
Az egyes leckéket e-mailben kapja meg, hetente egyet.
Jó tanulást és eredményes forrásszerzést kívánok!
Huszerl József szerkesztő
Itt iratkozhat fel

Távoktatási tanfolyamaink







Hírek a Főoldalról


Ingyenes hírlevelünkre
itt iratkozhat fel









Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldáse e-mailben
Vissza
Felhasználási feltételek
Adatvédelem
Levél a szerkesztőnek
Médiaajánlat
Impresszum